Sant Celoni: El P-16 beneficia interessos privats



La CUP considera que el pla d’urbanització dels terrenys adjacents a la zona esportiva beneficia interessos privats. El P-16 o Residencial Institut --la zona compresa entre la línia del TAV i el Pla dels Esports-- és un sector del pla general que amb els anys ha patit diferents modificacions que només s'expliquen si entenem que beneficien interessos privats. (llegiu-ne l'informe a continuació).



ELS FETS

1. La norma que regula l’ordenació del territori de Sant Celoni, anomenada pla general,

preveu que als terrenys compresos entre la línia del TGV i la zona esportiva, coneguda

tècnicament com a P-16, s’hi poden construir habitatges sempre que hi hagi un pla parcial

aprovat. L’àrea té una superfície d’11 hectàrees i s’hi pot construir un màxim de 330

habitatges.

2. A tocar de l’Intitut de Sant Celoni hi ha dues parcel·les de 5.000 i 4.600 m2,

respectivament, que el pla general qualifica com a terreny no urbanitzable.

3. La parcel·la de 5.000 m2 és del GRUP KITNA PLUS SL, i la de 4.600 m2, d’un propietari

individual.

4. El 26 d’octubre de 2006, l’alcalde del PSC-PSOE va signar un conveni urbanístic de cessió

de sòl amb els amos d’ambdues parcel·les: GRUP KITNA PLUS SL i el propietari individual.

5. En virtut del conveni, l’empresa i el propietari individual cedien a l’ajuntament les dues

parcel·les a canvi que els 9.600 m2 que sumen es convertissin en sòl d’ús residencial en el

sector P-16.

6. Per garantir al GRUP KITNA PLUS SL i al propietari individual el dret de construir al sector

P-16, calia que el ple de l’ajuntament aprovés la modificació de la part del pla general

que fa referència al P-16.

7. El govern tripartit (PSC-PSOE, ERC i ICV) va justificar la signatura del conveni de cessió de

sòl amb el GRUP KITNA PLUS SL i el propietari individual perquè permetia al consistori

obtenir els terrenys necessaris per construir el nou institut.

8. El 27 de febrer de 2007, el govern tripartit (PSC-PSOE, ERC i ICV) va votar a favor de la

modificació i CiU es va abstenir.

9. Un cop aprovada inicialment la modificació del pla general, i exposada a informació

pública, l’equip de govern tripartit (PSC-PSOE, ERC i ICV) la va aturar a conseqüència de

l’allau d’al·legacions que van presentar els veïns i veïnes de la zona del pla dels esports.

10. Posteriorment, l’equip de govern de CiU ha presentat una nova proposta de modificació

puntual del pla general en l’apartat que fa referència al P-16. La proposta convergent

modifica la del govern tripartit (PSC-PSOE, ERC i ICV), però manté el conveni de cessió de

les parcel·les.

PENOMBRES

1. OCTUBRE DE 2005

El GRUP KITNA PLUS SL va comprar la parcel·la de 5.000 m2 a un veí de Sant Celoni per

30.000 euros.

2. OCTUBRE DE 2006

El GRUP KITNA PLUS SL va signar el conveni de cessió de sòl amb el govern tripartit

(PSC_PSOE, ERC i ICV).

3. NOVEMBRE DE 2006

El GRUP KITNA PLUS SL va signar una hipoteca amb el Deutsche Bank. L’empresa va avalar

la hipoteca amb la parcel·la de 5.000 m2 pendent de cessió a l’ajuntament i que l’entitat

financera va valorar amb 700.000 euros, que contrasten amb els 30.000 pagats un any

abans per la compra del terreny.*

4. El conveni de cessió de les parcel·les a l’ajuntament conté una clàusula que garanteix al

GRUP KITNA PLUS SL i al propietari individual que si en el termini de cinc anys no s’ha

aprovat definitivament el pla d’urbanització del P-16, se’ls indemnitzarà econòmicament

d’acord amb la cessió dels 5.000 i 4.600 m2, respectivament.

*Aquesta informació s’ha extret del Registre de la Propietat de Sant Celoni

ELS PROTAGONISTES

1. El GRUP KITNA PLUS SL és una empresa familiar amb domicili social a Sant Celoni.

2. El president del GRUP KITNA PLUS SL és també el president de la Junta de Compensació

del P-16 i apoderat de la societat Proart21 SA.

3. Consellers del GRUP KITNA PLUS SL:

a. Un primer conseller és apoderat també de Plaza Resorts Wellness SL

b. Un segon conseller és:

i. vicesecretari de Landscape Coperfil Activa SL i de Landscape Coperfil

Logistics SL

ii. apoderat de Plaza Resorts Wellness SL i COPERFIL GROUP SA

iii. conseller de Mecablog Immobiliària

POSICIONAMENT DE LA CUP

1. Les modificacions del sector P-16 s’expliquen per gratificar els propietaris que van cedir

els terrenys a l’Ajuntament, als quals a canvi se’ls va atorgar el dret de construir a

l’esmentat sector. La CUP considera que per obtenir terrenys per construir equipaments

bàsics per a la població no es poden beneficiar interessos privats. En el cas del P-16, la

millor opció seria engegar un procés d’expropiació de les dues parcel·les necessàries per

ampliar l’Institut. Per tant, la CUP s’oposa a l’aprovació del conveni urbanístic de cessió

de terrenys.

2. L’augment del nombre d’habitatges que es poden construir al sector P-16 en relació amb

els previstos inicialment al pla general no s’explica només per l’increment dels habitatges

de protecció oficial, sinó, sobretot, per la incorporació d’una hectàrea més al sector P-

16. Aquest augment de la superfície del sector és conseqüència de la signatura del

conveni urbanístic entre l’equip de govern tripartit (PSC-PSOE, ERC i ICV) i el GRUP KITNA

PLUS SL i el propietari individual.

3. La CUP s’oposa a la segona modificació del pla general relativa a la part que afecta el

sector P-16 perquè es manté vigent el conveni de cessió de les parcel·les amb el GRUP

KITNA PLUS SL i el propietari individual.

CARACTERÍSTIQUES SECTOR P-16 / TERRENYS ENTRE EL TGV I LA ZONA ESPORTIVA

Superfície

hectàrees

Cessió per

equipaments

Cessió per

espais

lliures

Habitatges

per

hectàrea

Total

habitatges

construir

Tipologia

d’habitatges

PLA

GENERAL 11 6% 22% 30 330

- 147 protegits

règim general

- 73 protegits

règim concertat

- 110 privats

PROPOSTA

PSC-PSOE,

ERC I ICV

11,96 10% 30% 50 599

- 159 protegits

règim general

- 80 protegits

règim concertat

- 360 privats

PROPOSTA

CiU 11,96 15% 25% 42,56% 492

- 139 protegits de

règim general

- 69 protegits de

règim concertat

- 284 habitatges

privats

En tots els supòsits, els propietaris han de pagar les despeses derivades del soterrament de la línia

elèctrica i de la prolongació del carril bici